Contactgegevens
Openingstijden
Maandag 08:00 - 17:00
Dinsdag 08:00 - 17:00
Woensdag 08:00 - 17:00
Donderdag 08:00 - 17:00
Vrijdag 08:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Neem direct contact op
Veelgestelde vragen
Bestellingen
Hoe kan ik bestellen?
  1. Heeft u een account? Door in te loggen op uw account kunt u sneller bestellen.
    Heeft u nog geen account? Dan kunt u deze aanmaken. Zonder account kunt u geen bestelling plaatsen.
  2. Met uw account kunt u inloggen, waarna u de gewenste producten kunt kiezen. Klik op “In winkelwagen”. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als u zich in de webshop bevindt kunt u rechts bovenin via het winkelwagen symbool weer naar winkelwagen navigeren.
  3. Door op “doorgaan naar afrekenen” te klikken bevestigt u de inhoud van de winkelwagen. 
  4. Kies één van de verzendmethoden. In deze laatste stap vindt u het overzicht van uw bestelling. 
  5. Accepteer de algemene voorwaarden.
  6. Door te klikken op ‘kopen’ accepteert u onze algemene voorwaarden en maakt u uw bestelling definitief.
Kan ik als particulier ook bestellen?

Dat is helaas niet mogelijk. We leveren als groothandel alléén aan wederverkopers van ons assortiment en niet aan eindgebruikers.

Hoe vind ik een bepaald product?

U kunt een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vindt u bovenaan de pagina (grijs invulveld met loepje), de filterfuncties vindt u in de linkerkolom op de categoriepagina’s. Een overzicht van de categoriepagina's kunt u op onze homepage vinden. Een snelle selectie is ook mogelijk via de zwarte assortiments button bovenaan de pagina. Bij een zoekopdracht met behulp van het grijze invulveld wordt er gezocht in de titel en beschrijving van een product.

Hoe lang blijven producten in de winkelwagen bewaard?

Als u ingelogd bent in uw webwinkel en producten in de winkelwagen heeft geplaatst, heeft u 2 weken de tijd om de bestelling af te ronden. Na deze periode wordt de winkelwagen geleegd.

Op het moment dat u niet ingelogd bent, blijft de inhoud van de webwinkel bewaard voor de duur van de sessie. Een sessie eindigt 30 minuten na de laatste activiteit in uw webwinkel.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor u wijzigen of annuleren. Des te sneller u de annulering aan ons doorgeeft, des te groter is de kans dat wij deze nog in behandeling kunnen nemen. Neem daarom tijdig per e-mail of per telefoon contact op met onze klantenservice.

Wilt u uw bestelling retourneren na ontvangst van uw bestelling? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering.

Waar kan ik mijn bestelhistorie en backorders terugzien?

Een overzicht van al uw bestellingen en backorders vindt u in uw account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kunt u uw bestelhistorie, uw backorders en de rekening van iedere bestelling inzien. U kunt hier eventueel ook uw bestelling opnieuw plaatsen.

Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren. Hou wel rekening met het verpakkingsaantal, dit kan niet gewijzigd worden.

Hoe vind ik de uitleg van de pictogrammen werkschoeisel?

De uitleg vindt u door op de pictogrammen te klikken. De pictogrammen zijn gelinkt aan https://degreef-ochten.nl/service/pictogrammen/.

Verzending
Wat zijn de verzendkosten?

We leveren onze producten in Nederland en België, waarbij De Greef Ochten zich het recht voorbehoudt om zelf de wijze van transport en de verpakking te bepalen, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders wordt overeengekomen.

Verzendkosten voor bestellingen naar Nederland:

  • Pakketdienst (max. 31,5 kg): € 7,50
  • Palletvervoer: € 20,00 per stuk
  • Grote colli, ladders, kruiwagens (85 - 250 liter): € 20,00 per stuk
  • Kruiwagens (350 - 500 liter), ramenwagens, betonmolens (per stuk): € 40,00 per stuk

Verzendkosten voor bestellingen naar België & Waddeneilanden:

  • Pakketdienst (max. 31,5 kg): € 7,50
  • Palletvervoer: € 30,00 per stuk
  • Grote colli, ladders, kruiwagens (85 - 250 liter): € 30,00 per stuk
  • Kruiwagens (350 - 500 liter), ramenwagens, betonmolens (per stuk): € 60,00 per stuk

Franco orderbedrag voor Nederland & Waddeneilanden:

  • pakketdienst: € 250,00
  • vaste routedag (met eigen vervoer): € 350,00    > buiten vaste routedag: € 20,00 extra

Franco orderbedrag voor België:

  • pakketdienst: € 250,00
  • vaste routedag (met eigen vervoer): € 750,00

Bij Dropship is het franco orderbedrag niet van toepassing.

Bij Dropship gaat alles per artikel. Soms is het mogelijk om meerdere artikelen samen te
voegen tot 1 pakket, er wordt dan voor de meest effi ciënte verzendwijze gekozen.
Voor evt. vragen over verzendkosten kunt u contact opnemen met onze verkoop.

Hoe lang duurt het verzenden?

De leveringstermijn van de goederen is afhankelijk van de gekozen verzendmethode. Wanneer u kiest voor 'Direct versturen' en we hebben uw bestelling is vóór 12.00 uur ontvangen, dan is ons uitgangspunt om uw bestelling dezelfde werkdag nog te versturen. De Greef Ochten behoudt zich het recht voor om onder rembours, tegen vooruitbetaling of tegen contante betaling te leveren, wanneer dit naar oordeel gewenst of noodzakelijk mocht zijn.

De Greef Ochten is bevoegd om een bestelling of opdracht in zijn geheel dan wel in gedeelten te leveren. Deelleveringen kunnen afzonderlijk aan de wederpartij worden gefactureerd.

Is verzending naar een ander land mogelijk?

Neem contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden.

Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

We hechten er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen en zorgen dan ook altijd voor een degelijke verpakking.

Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we u een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en u ontvangt nieuwe producten. Heeft u het toch geaccepteerd? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Betaling
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Zakelijke klanten kunnen de bestelling plaatsen en op factuur betalen.

Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

Wanneer u een verandering in uw factuuradres heeft kunt u ons per e-mail uw wijziging toesturen. Dat kan naar [email protected].

Is een verandering in mijn afleveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Neem hiervoor tijdig contact met ons op. U kunt ons op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 bereiken per telefoon: 0344-641356.

Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.

Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

We hechten veel waarde aan veiligheid. Als onderdeel van uw bestelling wordt u gevraagd om gegevens in te vullen. Dit zijn gegevens die wij nodig hebben om uw bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

Gebruikersaccount
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Ga naar "Inloggen" rechts bovenin de website (naast het winkelwagentje), klik op "Inloggen" en daarna op "Account aanmaken".

Gebruik het emailadres waarmee u bekend bent bij ons en vul bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in.

Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters.

Vul de gevraagde velden in, accepteer de voorwaarden en klik op “Registreren” (onderaan de pagina).

Bevestig uw aanvraag in het nieuwe venster dat verschijnt.

U krijgt automatisch per email een bevestiging wanneer uw account actief is.

Onthoud uw wachtwoord en uw opgegeven emailadres, want u hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten – wat nu?

Bij het inloggen vindt u onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier uw e-mailadres in waarmee u zich bij ons hebt aangemeld. Wij sturen u dan een e-mail met een link waarmee u uw nieuwe wachtwoord kunt herstellen.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens verwijderen?

Als u uw gebruikersaccount niet langer nodig heeft, kunt u uw account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van uw klantenaccount voor u over. Stuur ons een mail of bel ons met dit verzoek.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In uw account kunt u uw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. U kunt de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In uw account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kunt u uw wachtwoord wijzigen. U kunt uw wachtwoord wijzigen door eerst uw huidige wachtwoord in te geven en dan uw nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dient u vervolgens nog een keer te bevestigen.

Privacy
Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om uw gegevens privé te houden. We vragen wel gegevens van u, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken leest u hieronder. Ook ziet u wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw gegevens en hoe lang u uw gegevens kunt bewaren.

Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vindt u hier.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vindt u hier.

Waar kan ik disclaimer en copyright vinden?

Onze disclaimer en copyright vindt u hier.

Klachten en geschillen

Wanneer u een klacht heeft over een product of onze service heeft neemt u dan contact met ons op. U kunt ons op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 bereiken per telefoon: 0344-641356. Uiteraard kunt u ons ook per e-mail uw klacht toesturen. Dat kan naar info@degreef-ochten.nl.

Na ontvangst van uw klacht ontvang u van ons een bevestiging. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst beantwoorden wij uw klacht inhoudelijk. Mocht dit onverhoopt toch meer tijd in beslag nemen, dan stellen wij u hiervan op de hoogte. 

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).

Herroepingsrecht
Ik ben niet tevreden met de producten, wat nu?

Alle producten die u in onze shop vindt, zijn door onze experts zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. 

Binnen 14 dagen mag u de producten uit uw bestelling retourneren, indien de artikelen en verpakking in goede staat en onbeschadigd/onbeplakt zijn. U kunt een retourzending via de mail aanmelden en bij verzending pakbon insluiten. Binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending wordt er een eventueel gewijzigd factuur opgemaakt en het eventuele verschuldigde bedrag aan u overgemaakt. 

Als een artikel niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald. De retourzending vindt zo snel mogelijk plaats, in ieder geval binnen 14 dagen nadat u uw klacht die u (binnen 2 dagen) aan ons heeft gemeld per e-mail of brief. Het artikel en de verpakking moeten vanzelfsprekend onbeschadigd en in originele staat zijn.

Op alle artikelen wordt door de leverancier een garantie gegeven bij correct gebruik. Beoordeling of er sprake is van productiefouten / correct gebruik is uit te voeren door de leverancier of producent. Gebruikersfouten zijn uitgesloten van garantie. Beoordeling of er sprake is van gebruikersfouten is uit te voeren door de leverancier of producent.

Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

U kunt ook naar uw account gaan. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen u dan een retourlabel waarmee u het pakket verzendkostenvrij aan ons kunt retourneren.

Downloads
Waar vind ik de handleidingen/gebruiksaanwijzingen van het MAXALL klimmateriaal?

Voor het downloaden van de handleidingen/gebruiksaanwijzingen: klik hier.

Waar vind ik de veranderingen in regelgeving EN1004 voor MAXALL klimmateriaal?

Voor het downloaden van de veranderingen in regelgeving EN1004 voor MAXALL klimmateriaal: klik hier.

Onderhoud werkschoenen
Hoe onderhoud ik mijn werkschoenen?

Om langdurig loopplezier van uw veiligheidsschoenen te hebben kunt u dit verlengen als uzelf ook een bijdrage wil leveren aan het onderhouden van deze schoenen. Met name het goed verzorgen van de schoenen draagt ertoe bij dat de schoenen langer meegaan, de schoenen minder snel vocht doorlaten en uzelf meer loopcomfort haalt uit de schoenen.

Om dit te bevorderen geven we hierbij een aantal onderhoudstips:

Vet de schoenen regelmatig in.
   Dit zorgt ervoor dat het leder soepel blijft en minder snel vocht doorlaat.
Maak de schoenen eens in de maand van binnen schoon.
   Dit zorgt voor een betere vochtregulatie van binnen uit.
Zet de schoenen ‘s avonds weg op een goed geventileerde plaats zodat deze op een normale manier kunnen drogen.
   De schoenen kunnen dan het dagelijkse voetvocht beter verwerken.
Zet de schoenen nooit bij een kachel te drogen, dit voorkomt afscheuren van leder.
Om transpiratievochtproblemen zoveel mogelijk te onderdrukken is het raadzaam sokken te dragen die zoveel mogelijk vervaardigd zijn uit wol of katoen.
   Dit zijn namelijk stoffen die vocht kunnen opnemen. De sokken nooit in wasverzachter wassen. De sokken nemen dan namelijk geen vocht meer op.

Wat is de waterresistentie van leren werkschoenen?

Leder is een natuurproduct waar oorspronkelijk de haargroei van het dier doorheen groeit. Om leder te verwerken aan schoenen dient dit geconserveerd te worden. Dit doet men om de natuurlijke rek eigenschappen te waarborgen, het leder soepel te houden en het waterresistent te maken. Dit conserveringsmiddel bestaat uit een zoutoplossing van Chroom/Nikkel.

Voor leder dat aan veiligheidsschoenen verwerkt wordt geldt een minimale norm dat leder in nieuwstaat 1 uur waterresistent dient te zijn. Men is in staat deze waterresistentie in nieuwstaat te verhogen tot wel 7 uur. Waterdicht leder bestaat niet.

Deze norm geldt voor alle schoenen die aan de EN 20345 S2 en S3 norm voldoen. Zodra het leder blootgesteld wordt aan overdadige vochtige omstandigheden lost de zoutoplossing op (witte kringen op leder) en loopt de oorspronkelijke conditie van leder terug. Dus ook de waterresistentie.

Alleen door de schoenen regelmatig goed in te vetten kan men dit proces afremmen. Ook de stiknaden van schoenen kunnen vocht doorlaten. Per slot van rekening heeft er een penetratie van een naald plaatsgevonden. Deze dienen dus ook goed te worden ingevet.